Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

nordic blading
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Auteur Bericht
Marcella
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje, kijk ik een paar dagen niet op het forum en gelijk mis ik een heleboel reacties!

Even een (misschien dom) vraagje; dat rolskieen is toch wat anders dan Nordic Blading? Bij Nordic Blading gebruik je toch gewoon normale skates en bij rolski speciale rollers die lijken op langlaufski's? Ik wil namelijk wel gewoon mn eigen skates gebruiken. Doen die verenigingen op die site daar dan ook aan?

Dank jullie wel voor alle reacties!
Naar boven
Outdoor&Travel Outfit
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 10:49    Onderwerp: Nordic Blading vs. Rolskiën Reageer met quote

Hoi Marcella,

Je kunt voor alle zekerheid het beste even contact opnemen met de verenging waar je aan denkt te willen meedoen.
Het is inderdaad niet hetzelfde:
Met rolski's kun je zowel klassiek als skaten. In de wieltjes zit een mechanisme waardoor die alleen vooruit draaien.
Met skates kun je..... skaten. Er is geen afzet achteruit mogelijk met skates. De wieltjes draaien zowel voor- als achteruit.

Wat betreft stokken: ik heb met wandel-/trekkingstokken geprobeerd, maar die schuiven dus om de haverklap in (wel prettig de eerste keer: heb je tenminste wat rust Laughing, want het IS erg inspannend).
Ik heb nu de duurste NB-stokken van Leki besteld. Ga ze direct uitproberen als ik ze binnen heb Very Happy!

Succes,
Uitrusting voor Nordic Walking, Outdoor, Reizen
GRATIS clinics o.l.v. ervaren en gediplomeerd instructeur.
Cursussen op diverse niveaus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Robertjan

BerichtGeplaatst: Za Sep 16, 2006 23:16    Onderwerp: Nordic Blading = Intensief! Reageer met quote

Hallo Bladers/lezers,

Even een update van mijn kant.
De poles hebben even geduurd. Niet iedereen schijnt massaal te Nordic Bladen... De langlauf-stokken zijn gelukkig feitelijk hetzelfde, behalve de tellers dan.

Wat betreft de intensiteit:
In het computerprogramma van mijn Suunto-hartslagmeter worden activiteiten globaal in de volgende gradaties berekend:
1) Achteruitgang van de algemene conditie (hersteltraining), Sad
2) Handhaving van de algemene conditie (hersteltraining), Confused
3) Bevordering van de algemene conditie (goed inspannend), Smile
4) Sterke vooruitgang van de algemene conditie (flink inspannend), Very Happy
5) Té grote inspanning geleverd (te flink ingespannen). Rolling Eyes

Meestal zijn mijn 32-35 minuten Nordic Bladen goed genoeg voor een hoge 4, en soms zelfs een 5!
Dit betekent dat 1x per dag zo'n inspanning ruim voldoende voor mij is, maar meestal doe ik niet vaker dan 3x per week zo'n inspanning.
Rust is immers ook belangrijk!

Overbodig te vermelden, maar onderhoud van de lagertjes van de wieltjes is uiteraard erg van belang.

Grappig in Bergen op Zoom is, dat je echt een bezienswaardigheid bent. De politie laat me bij aanwezigheid van een trottoir ook maar gewoon over het fietspad rijden. Vaak haal je zelfs (snor)fietsers in.

Als je nog vragen hebt, mail me maar!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Snow4rest

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 14:07    Onderwerp: Nordic Blading video'tje Reageer met quote

Een aardig video'tje misschien en wat uitleg om jullie wat op weg te helpen. Doe dit Nordic Bladen al heel wat jaren. Ook rolski en langlaufen trouwens. kijk op www.snow4rest.com

Groet en veel plezier
Snow4rest

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 14:10    Onderwerp: Nordic Bladen is wat anders dan rolskien Reageer met quote

klopt Marcella,

rolski is ander apparaat: speciale (langlauf) schoenen op een binding op een rolski met maar twee wielen.
Bladen is op skates / skeelers (eventueel voorzien van klapmechanisme)

Zie verdere uitleg op mijn site: http://www.snow4rest.com/actief/nblading/index.html

groetjes
wallnut
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2006 19:56    Onderwerp: nordic blading Reageer met quote

Hoi Nordic Bladers (in spé....),

Probeer het skiken eens ! Skike = ski + bike. Een superstabiele offroad skate mét een uniek remsysteem. Je kunt er overal mee komen waar je met een mountainbike kunt komen ! De techniek is de skate techniek zoals toegepast bij het langlaufen. Lijkt op skaten maar dan veiliger en overal, ook offroad, goed te doen !
Kijk eens naar het filmpje en de informatie op www.skiken.com of www.skike.com . Enne... nu ook in Nederland !
Meer weten ? Je mag me altijd mailen op info@exerstrider.nl
Heel veel groetjes,
Peter.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Snow4rest

BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2006 21:38    Onderwerp: Kosten van de Skikes en meer vragen Reageer met quote

Ziet er leuk uit. Gaat het kosten ?
Gewicht ?
Heo werkt het remmen precies (met kap op de band ?)
Logische beweging ?
wallnut
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 9:01    Onderwerp: skike Reageer met quote

De skike gaat 259,- euro kosten in Nederland (net als in de rest van Europa).

Er komen skike-testpoints, -instructeurs en dealers door heel Nederland. De organisatie is op dit moment hard bezig met het invullen. (Dus als er iemand interesse heeft om instructeur etc. te worden dan meld je gerust !).

De skikes wegen 1,95 kg per stuk.

De techniek is volledig vergelijkbaar met de skatingtechniek bij het langlaufen. Op de site www.skiken.com kun je onder techniek kijken waar de technieken ("stock-einsatz") worden uitgelegd. Het is bovendien, net als nordic walking, een zeer gezonde en blessure ongevoelige sport. Het is ook pittig. Zeker bergop ! Maar daar krijg je bij de downhill rit ook iets voor terug ! (En aan het einde van de fdaling kun je remmen !).

Groetjes,
Peter.
wallnut
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 9:03    Onderwerp: Remwerking skikes Reageer met quote

De skikes remmen door middel van een harde onverwoestbare "hoedje" dat op de band wordt gedrukt door je gewicht naar achter te verleggen. Door het remmen krijg je voorwaartse druk waardoor je dus superstabiel blijft staan.
Op www.skiken.com kun je zien hoe het remmechanisme werkt.

Groetjes,
Peter
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2006 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Nordic Bladers

Ik mag het natuurlijk wel zeggen dat ik het 2 verschillende soorten nordic blading vind als het allemaal zo lees en de filmpjes bekijk. De een is meer op snelheid gericht, op de vlakke weg, net als sceeleren, en de andere een soort cross country nordic blading (of langlaufen), op wat ruiger terrein.

Je moet natuurlijk ook instructeurs opleiden voor beide soorten blading, die dan weer in het hele land lessen gaan geven.
Vooral de “jongeren” zal deze tak van sport wel aanspreken.

Is het niet een mogelijkheid, dat jullie gezamenlijk, in het komende jaar een dag organiseren, waarin deze takken van sport wordt gedemonstreerd en waarin iedereen het eens kan zien en uitproberen.

Een mooie en geschikte locatie hiervoor zou zijn, de Nedereindse Plas in Nieuwegein / IJsselstein. Hier is een flinke sceelerbaan, nordic walking mogelijkheid en ook wat ruiger terrein met flinke heuvels voor het country blading.
Het terrein heeft veel parkeermogelijkheden aan beide zijden. Er zijn ook borstel skibanen.
Dus "de" mogelijkheid om alle sporten met stokken te kunnen laten zien en promoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marco
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2006 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een interessante reacties! Ik vind het rolskien moeilijker dan verwacht. OK, de techniek is als langlaufen, maar er is veel minder weerstand, dus je gaat veel sneller snel dan in de sneeuw! En het remmen... dat gaat wel eens verkeerd.

Skike ziet er stoer uit. Ook hier denk ik dat je eerst het remmen onder de knie moet krijgen. Is ook een beetje tegengesteld aan de sneeuw, omdat je daar bij achterover leunen versnelt. Is dit echt voor cross country bedoeld?
Naar boven
wallnut
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2006 9:45    Onderwerp: Skike Reageer met quote

Hoi allemaal,
Fijn om de positieve reacties te lezen. Het is altijd spannend om een nieuwe tak van sport te lanceren.
Het remmen is overigens "piece of cake" met de skikes. En ze staan een stuk stabieler dan skates. En het mooie is, waar je met de mountainbike kunt komen, kun je skiken ! (Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de "pro's" aan het werk zag !
De algemene stokken dag is een goed idee. Wij gaan hier binnenkort over in conclaaf met een aantal betrokken verenigingen / stichtingen en dergelijke.
Instructeurs zullen worden opgeleid door heel Nederland. (Interesse, mail naar info@exerstrider.nl). De kosten van een instructeursopleiding zijn 99 euro voor de hele dag dus daar is nog overheen te komen. Op zo. 12 november is de eerste instructeursopleiding in Düsseldorf.
Graag allemaal tot ziens bij het skiken,
Groetjes,
Peter Beursgens
marco
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2006 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb die skikes al eens op een Amerikaanse site gezien en ben zeer geďnteresseerd. Graag wil ik ze eens uitproberen. Weet iemand waar dat kan?
Naar boven
Snow4rest

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2006 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

quib schreef:
Hallo Nordic Bladers

Ik mag het natuurlijk wel zeggen dat ik het 2 verschillende soorten nordic blading vind als het allemaal zo lees en de filmpjes bekijk. De een is meer op snelheid gericht, op de vlakke weg, net als sceeleren, en de andere een soort cross country nordic blading (of langlaufen), op wat ruiger terrein.

Je moet natuurlijk ook instructeurs opleiden voor beide soorten blading, die dan weer in het hele land lessen gaan geven.
Vooral de “jongeren” zal deze tak van sport wel aanspreken.

Is het niet een mogelijkheid, dat jullie gezamenlijk, in het komende jaar een dag organiseren, waarin deze takken van sport wordt gedemonstreerd en waarin iedereen het eens kan zien en uitproberen.

Een mooie en geschikte locatie hiervoor zou zijn, de Nedereindse Plas in Nieuwegein / IJsselstein. Hier is een flinke sceelerbaan, nordic walking mogelijkheid en ook wat ruiger terrein met flinke heuvels voor het country blading.
Het terrein heeft veel parkeermogelijkheden aan beide zijden. Er zijn ook borstel skibanen.
Dus "de" mogelijkheid om alle sporten met stokken te kunnen laten zien en promoten.

Leuk idee van de Nordic Dag. k zag toevallig dat de Nedereindse plas daar nu geschikt voor is. Centraal gelegen en multifunctioneel.
Ik doe graag mee als initiatiefnemer...
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2006 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Haje.

Ik wil wel komend weekend wat foto's gaan nemen van De Nedereindse Plas en alles eromheen en naar je toe sturen. Ik wil ook wel wat ideeën inbrengen en/of wat hulp bieden als je wil, maar kan nooit tussen 8 en 5 uur i.v.m werk.
Zal bij UtrechtNordicWalking ook eens informeren of ze ook ideën hebben voor zo'n evenement.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Weer voor Nordic Walking?